Katar’dan bölgesel diplomasi trafiği

Katar’dan bölgesel diplomasi trafiği

Katar Başbakanı ve Dışişleri Bakanı Al Thani, Suudi Arabistan Dışişleri Bakanı Prens Faysal bin Ferhan ile gerçekleştirdiği telefon görüşmesinde ikili ilişkiler ve bölgesel gelişmeleri değerlendirdi.

Görüşmede taraflar, özellikle ABD ile İran arasında imzalanan mutabakatın ardından bölgesel güvenlik ve istikrarın güçlendirilmesine yönelik diplomatik çabaları ele aldı. Katar tarafı, bölgede gereksiz gerilimlerden kaçınılması, seyrüsefer güvenliğinin korunması ve diyalog sürecinin sürdürülmesinin önemine vurgu yaptı.

Al Thani ayrıca, Umman Körfezi ve Hürmüz Boğazı’nda serbest geçişin sağlanması gerektiğini belirterek, diplomasi ve müzakere yolunun desteklenmesi çağrısında bulundu.

Aynı kapsamda Katar Başbakanı ve Dışişleri Bakanı Mohammed bin Abdulrahman Al Thani, Mısır Dışişleri Bakanı Dr. Badr Abdelatty ile de bir telefon görüşmesi gerçekleştirdi.

Görüşmede iki ülke arasındaki ilişkiler ve bölgesel gelişmeler ele alınırken, taraflar diyalog ve diplomasi temelli çözüm süreçlerinin güçlendirilmesi konusunda mutabık kaldı.

  Hibya Haber Ajansı